نوشته شده توسط : Elham.g

درمان اب به اب شدن در مسافرت

فکر میکنم بشترین دغدقه بعد از انتخاب وسایل سفر مخصوصا برای خانم ها،  انتخاب غذای مناسب برای سفر است.باید چه غذایی انتخاب کنیم که دچار بیماری یا به اصلاح اب به اب نشویم.پس با ما همراه باشید در ادامه ی مقاله ی برای شما شرح میدهیم.

بهترین غذا برای سفر اولا بستگی به  فصل سفر و  مکان مورد نظر دارد ،ولی خب ما به صورت کلی باید و نباید های غذایی را برای شما بیان میکنیم.

یکی از بدترین غذاها که اشتباها هم نیمی از مردم به ان علاقه دارند کباب کوبیده است.به هبچ وجه پیشنهاد نمیشود کباب کوبیده در سفر مصرف شود زیرا بسیار موارد دیده شده است که مخصوصا در رستوران های لب جاده ای در اتوبان ها اصلا بهداشت رعایت نمی شود و حتی مشخص نیست که از چه گوشتی استفاده میکنند.البته همه ی رستوران اینگونه نیستند و هدف ما بدبینی شما به رستوران های لب جاده ای نیست بلکه منظور رعایت احتیاط است. و اگر در شرایطی قرار گرفتید که مجبور به رفتن شدیدحتما رستورانی را انتخاب کنید که کامیون های زیادی در انجا قرار دارند زیرا انها دائما در حال سفر هستند و تجربه دارند.

غذاهای دیگر که پیشنهاد نمیشود سوپ و غذاهای چرب و زیاد ابکی می باشد.زیرا این غذاها بیشتر در معرض فاسد شدن هستند.بهتر است مواد اولیه سبک مانند نان،پنیر،خیار،تخم مرغ خام،ربع،گوجه،جوجه نپخته و در یخ نگهداری شده،برنج، انواع کنسرو و ... اورده شود که هم در هزینه صرفه جویی شود و هم مطمئن تر است زیرا در یک شهر جدید پیدا کردن یک رستوران یا فست فود مطمئن کار نسبتا سختی می باشد.و نکته ی دیگیری که باید رعایت کنید این است که نیم ساعت قبل و بعد از غذا اب و مایعات نخورید این نکته هم برای تناسب اندام مهم است و هم برای جلوگیری در اختلال هضم غذا می باشد.همچنین بلافاصله بعد از خوردن غذا سوار ماشین نشوید و حد الامکان داخل ماشین غذا یا نوشیدنی نخورید زیرا تکان های ماشین باعث اختلال در معده و ایجاد نفخ می شود.

پس با ابن حساب بهتر است غذای سبک در مسافرت انتخاب شود.و از نوشیدنی های صنعتی و اب میوه زیاد استفاده نکنید و به جای ان میتوانید شربت های لذت بخش خانگی با خاک شیر یا تخم شربتی به همراه زعفران یا گلاب درست کنید.

همچنین چایی و قهوه زیاد مصرف نکنید زیرا نه تنها جای اب را نمیگیرند بلکه ادرار را در سفر زیاد میکنند و باعث اذیت مخصوصا کودکان میشود.

پدر من همیشه در سفر اصرار به پیاز خوردن داشت و اعتقاد داشت با مصرف پیاز  اب به اب نمی شویم ولی نکته ی جالب اینه که این عقیده کاملا درست بود و مصرف پیاز و سیر مانع از اب به اب شدن است.همچنین یه نظریه ی دیگر که بعضی ها هم به ان معتقد هستند، این است که آب شهرتان را با اب ان شهر مقصد کمی مخلوط کنید و نوش جان کنید ولی خب من خودم تا حالا این راه حل را تست نکردم.شما اگر امتحان کردین نظرتون را زیر همین مقاله بنویسید.



:: برچسب‌ها: درمان اب به اب شدن در مسافرت , غذاهای مناسب در سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 خرداد 1397 | نظرات ()