نوشته شده توسط : Elham.g

سوالی  که همه ی افرادی که با تور سفر میکنند یا اصلا تا به حال سفر نکردند اینه که راه های شناخت یک تور خوب چه چیزاهایی است.پس با ما باشید تا به این سوالتون به صورت جامع پاسخ بدیم.انچه که در مقاله میخونید:

1-چه زمانی از تور استفاده کنیم؟

2-مزایا و معایب سفر با تور

3-نکاتی برای انتخاب یک تور مناسب

چه زمانی از تور استفاده کنیم؟؟؟

به نظر من بهترین زمان برای انتخاب یک تور خوب اینه که:
1-پایه ی مسافرت ندارید یا شایدم داشته باشید ولی شرایط تنها سفر کردند را نداشته باشید.
2-بخواهید در هزینه های رفت و امد صرفه جویی کنید.
3-وقت برنامه ریزی دقیق و جامع نداشته باشید.
4-بخواهید به جاهای جدید سفر کنید که سفر کردن اون مکان به تنهایی براتون مقدور نباشه.

چه زمانی از تور استفاده کنیم؟-چگونه میتوان یک تور خوب انتخاب کرد-تورجورچه-زمانی-از-تور-استفاده-کنیم-تورجور

مزایا و معایب سفر با تور؟؟

مزایا:علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد میتوان گفت:

1-مجبور به گرفتن و بررسی تک تک خدمات ندارید.مثل: تک تک هتل های آن مقصد مورد نظر را بررسی کرد که جای خالی دارند یا نه ، هزینه ی انها مناسب هستند یا نه.
2-این فرصت را به خودتان میدهید که دوستان جدید و روابط اجتماعی بهتری داشته باشید.

3-ورود به بعضی از مکان ها ، که اجازه نمیدهند به تنهایی داخل شوید.

4-با شیوه های مختلف سفر اشنا میشید مثل تور های کمپینگی و میبینید که میتوانید سفری با هزینه ی کم و کیفیت بالا بروید.

5-برای بعضی از مکان ها خانوادگی رفتن امنیت چندانی ندارد زیرا پیدا کردن مسیر پر رفت و امد و محل اقامت مطمئن کمی مشکل است ولی افراد و سرپرستان تور قبلا آن مکان را رفتن و اطلاعات دقیق تر و جامع تری پیدا کردند که میتوانید یک سفر امن را تجریه کنید.

6-معمولا بعضی از تورها دارای یک تولیدر هستند که اطلاعات جامعی در مورد ان مکان میدهد.پس دیگر نگران کسب اطلاعات و جستجو در اینترنت ندارید.

7-با سفر کردن با تور دیگر نگران گم شدن در مسیر نیستید.

خب حالا میریم سراغ معایب سفر با تور:

1-مجبوریم طبق قوانین و مقررات ان تور رفتار کنید.تقریبا میتوان گفت که کمی از ازادی عملتان گرفته میشود.
2-بعضی از تورها که خدمات ناهار و شام ارائه میدهند ممکن است سلیقه ی غذایی انها با شما جور نباشد.
3-چون معلولا تورها مکان های زیادی را برای بازدید دارند باید از هر مکان به سرعت گذشت و فرصت خرید کردن با حوصله و اداب معاشرت با افراد قومی را ندارید.که میتوان گفت این یکی از بزرگترین مشکلات است.
4-گاهی مجبور هستید از خواب خودتان بزنید که به برنامه ی ان تور برسید.

چگونه یک تور خوب را انتخاب کنیم؟؟

با همه ی نکاتی که در بالا ذکر شد اگر هنوزم راغب به انتخاب یک تور هستید اینترنت خود را روشن کنید و داخل سایت تورجور برید و کلیه ی تور های طبیعت گردی را ببینید و مقایسه کنید و بعد شماره ی تور مورد نظرتان را بگیرید و سوالات زیر را از انها بپرسید:

1-مدت فعالیت آن اژانس:

مدت فعالیت یک اژانس-چگونه میتوان یک تور خوب انتخاب کرد-تورجورمدت فعالیت یک اژانس-چگونه میتوان یک تور خوب انتخاب کرد-تورجور

یکی از مهترین سوالات این است که سابقه ی ان اژانس چه مدت می باشد.هر چه ان اژانس یا گروه سابقه ی بالاتری باشد طبیعتا کیفیت بهتری دارد. و اینکه در چه زمینه ای فعالیت تخصصی دارد مانند طبیعت گردی،کوهنوردی،صخره نوردی و….

2-از جزئیات کامل هزینه ی تور سوال بفرمایید:

جزئیات کامل هزینه ی تور-چگونه میتوان یک تور خوب انتخاب کرد-تورجورجزئیات کامل هزینه ی تور-چگونه میتوان یک تور خوب انتخاب کرد-تورجور

صرفا به قیمت پایانی توجه نکنید و در رابطه با قیمت تک تک خدمات سوال کنید و بپرسید ایا مجبور به پرداخت هزینه ی اضافه تری در طول سفر هستم یا خیر؟بعضی از تور ها ممکن است قیمت نهایی را که در سایت یا گروه خودشان قرار میدهند، بدون خدمات باشد و شما برای خدمات بیشتر باید هزینه ی اضافه را بپردازید.

3-در رابطه با بیمه سوال بفرمایید:

بیمه ی تور-چگونه میتوان یک تور خوب انتخاب کرد-تورجوربیمه ی تور-چگونه میتوان یک تور خوب انتخاب کرد-تورجور

بیمه یکی از مهم ترین مسائل می باشد. حتما بپرسید که ایا ان تور دارای بیمه هست ؟ و اگر هست چه مواردی را پوشش میدهد.

برای ادامه ی مطلب کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: 10 نکته برای انتخاب تور، ,
:: بازدید از این مطلب : 648
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Elham.g

ترفند های عکاسی با موبایل-تورجور

در قسمت قبل شاهد معرفی یکی از کامل ترین برنامه های عکاسی با اسمارت فون و قسمت های مختلف آن بودید.همان گونه که شاهد بودید نرم افزار Camera FV5 از قسمت های مختف و تا حدودی پیچیده برخوردار بوده که گاها کار را برای عکاسان مبتدی تر سخت میکند.ما در ادامه به شما خواهیم گفت که کدام قسمت ها از این نرم افزار بیشترین تاثیر را برکیفیت عکس خروجی خواهد داشت و همچنین در این مقاله با ترفند های عکاسی با موبایل اشنا میشوید.

ترفندهای عکاسی با موبایل همراه با مثال های کاربردی

اولین نکته ی مهم  فهمیدن سمت نور میباشد.چنان چه منبع نور در پشت سوژه قرار داشته باشد ,اختلاف نور در نقاط مختلف عکس زیاد باشد یا قصد عکاسی از یک سوژه بسیار روشن از سایه را داشته باشید سنسور دوربین به صورت خودکار تمامی نقاط عکس را در پایین ترین حد از حساسیت نور تنظیم کرده که نتیجه آن تاریک شدن کل یا قسمت هایی از عکس یا به اصطلاح سوختن آن(کنتراست بیش از حد ) می باشد.
این نکته را فراموش نکنید که این مشکلات گاها به زیباتر شدن عکس کمک شایانی نیز می کند.همانگونه که در عکس زیر نظاره گر هستید،تفاوت نقاط روشن و تاریک یا به اصطلاح کنتراست زیاد میباشد که باعث بد جلوه دادن عکس میباشد.

ترفند های عکاسی با موبایل-تورجور

برای ادامه ی مطلب کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: آموزش عکاسی با موبایل pdf،اموزش عکاسی از طبیعت،اموزش عکاسی با موبایل سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Elham.g

اموزش حرفه ای عکاسی با موبایل با نرم افزار Camera-FV5(قسمت دوم)

اموزش حرفه ای عکاسی با موبایل با نرم افزار Camera-FV5

در قسمت قبل درباره دوربین تلفن های همراه و کارایی آنها و اینکه چه محدودیت هایی دارند تا حدودی آشنا شدید.حال در این قسمت شما را با یکی از برنامه های عکاسی برای گوشی های همراه آشنا میکنیم.امکانات این برنامه بسته به سخت افزار دوربین شما تا حدود کمی می تواند تغییر کند.امیدواریم که با معرفی این برنامه از عکاسی با تلفن همراه خود نهایت لذت را ببرید.انچه که در مقاله یاد میگیرید:
1-نکات مهم قبل از عکاسی با موبایل
2-اموزش نرم افزار عکاسی Camera FV-5

قبل از معرفی نرم افزار Fv-5 بر آن دانستیم تا برخی از نکات مهم قبل از عکاسی با موبایل را گوشزد کنیم.

1-یک نکته ی پیش پا افتاده که اکثرا هم ان را رعایت نمیکنند تمیز کردن لنز قبل از عکس برداری است.به ووفور اتفاق افتاده است که شما پس از عکاسی با تلفن همراه خود شاهد یک تاری مختصر در عکس خود شده ایید یا نور عکس در پس زمینه دچار اغتشاش شده است.مهم ترین دلیل آن چرب بودن محافظ لنز تلفن همراه شما می باشد.پس با یک دستمال نرم و مرطوب اقدام به تمیز کردن ان بکنید.این کار را باید با احتیط انجام دهید زیرا اگر محافظ لنز دچار آسیب و خش شود میتواند سبب حالت فلر در مواقعی که در نور زیاد عکاسی میکنید شود.

2- بسته به نوع سوژه و محلی که میخواهید عکاسی کنید بهترین ساعت روز را انتخاب کنید.بهتر موقع برای عکاسی در هوای آزاد با تلفن همراه بعد از ظهر می باشد.

3- همیشه در تنظیمات نرم افزار دوربین حالت گرید را روشن کنید.انجام این کار این امکان را به شما میدهد تا به وسیله خطوط باریکی که رو صفحه نمایشگر شکل میگیرد بهترین کادر بندی و یا به اصطلاح عکاسی قانون یک سوم را برای شما به ارمغان بیاورد.

4-سعی کنید که از سه پایه برای عکاسی با موبایل استفاده کنید.به ویژه زمانی که در نور کم عکاسی میکنید .حتی بهترین تلفن همراه هم با کمترین لرزش در نور کم باعث تاری عکس میشود.

5-اگر نرم افزار دوربین تلفن همراهتان نمیتواند شما را راضی کند می توانید از نرم افزارهای جانبی که به وفور در مارکت پیدا می شود استفاده کنید.طبق تجربه بنده حقیر نرم افزارFv-5با فاصله بسیار زیاد بهترین نرم افزار عکاسی برای تلفن همراه می باشد.

6- اگر به عکاسی در طبیعت علاقه دارید همراه داشتن یک پاور بانک را به شما توصیه می نماییم.

حال دراین قسمت سعی داریم که شما را با قسمت های مختلف نرم افزارFV-5 آشنا سازیم.به جرات می توان گفت که FV-5 بهترین نرم افزار عکاسی با تلفن همراه بوده و به صورت مستقیم در کیفیت خروجی تلفن همراه تاثیر میگذارد.

برای ادامه ی مطلب کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: اموزش نرم افزار عکاسی Camera Fv-5 ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Elham.g

اموزش حرفه ای عکاسی با موبایل-تورجور

اموزش کامل عکاسی با موبایل

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در زمینه تلفن های همراه شاهد بهبود چشمگیر کیفیت عکس های خروجی انها شده ایم.به گونه ایی که میتوان این ادعا رو داشت که در شرایط مطلوب نمیتوان تفاوت چندانی بین دوربین موبایل و یک دوربین حرفه ایی قائل شد.اما از طرف دیگر عکاسان حرفه ایی به علت محدودیت های دوربین موبایل روی خوش به ان نشان نمی دهند.در ادامه ما قصد داریم تا شما را با پارامترهای یک دوربین موبایل آشنا کرده تا بتوانید بهتر و بیشتر از عکاسی با موبایل لذت ببرید و مانند یک عکاس حرفه با دوربین موبایل خود عکس بگیرید .ان چه که در این مقاله فرا میگیرید:

1-تفاوت دوربین موبایل و دوربن های حرفه ای
2-هنگام خرید موبایل به چه پارامترهایی توجه کنید تا دوربین خوبی را داشته باشید.
3- قابلیت نرم افزارعکاسی دراکثر موبایل ها

تفاوت دوربین موبایل با دوربین حرفه ای:

1-اولین تفاوت بین دوربین موبایل و حرفه ای این است که شما با محدودیت های بیشتری در زمینه سخت افزار و همچنین تنظیمات ان دست و پنجه نرم میکنید.در یک دوربین حرفه ایی شما این قابلیت را دارید که تمام پارامتر های عکس را تنظیم نمایید.پارامتر هایی از قبیل سرعت شاتر،عمق تصاویر،گشادی دریچه دیافراگم و غیره.اما برای مثال نمی توانید دریچه ی دوربین را که به آن آپارچر میگویند و با حرف اف نشان داده میشود را در موبایل تنظیم کنید.

البته شرکت های سازنده موبایل از این مشکلات آگاهی کامل دارند و در آخرین سری از پرچمداران خود سعی کرده اند که بر این مشکلات سرپوش بگذارند.برای مثال در بسیاری از گوشی های پرچمدار جدید امکاناتی را به صورت Pro در نرم افزار دوربین کار گذاشته اند تا عکاسان بتوانند هرچند به صورت محدود بر پارامتر های عکاسی تاثیر بگذارند.حتی شرکت سامسونگ در اخرین دستاورد خود پا را از این فراتر گذاشته و به صورت سخت افزاری اجازه میدهد تا کاربر به صورت محدود بر آپارچر یا گشادی دریچه دیافراگم تاثیر مستقیم داشته باشد.این در صورتی است که در دوربین های حرفه ای این گونه نمیباشد و F کاملا قابل تنظیم است.تنظیم دیافراگم تاثیر مستقیم بر عمق و نور عکس دارد.

2-تفاوت بعدی توانایی عکاسی در شب میباشد.ذکر شد که نمیتوان تفاوتی بین خروجی یک دوربین موبایل و یک دوربین حرفه ایی قائل شد.اما تفاوت اصلی زمانی خود را نشان میدهد که قصد عکاسی بعد از غروب آفتاب را دارید. دوربین موبایل های جدید توانسته اند تا حدودی این مشکل را حل کنند ولی هنوز برای رسیدن به یک دوربین حرفه ایی در این زمینه راه بسیار طولانی در پیش است.برای مثال شما اگر خروجی یک دوربین حرفه ایی و یک موبایل را در شب مقایسه کنید متوجه نویز بسیار عکس گرفته شده با موبایل می شوید.مهم ترین دلیل این افت کیفیت در موبایل اپارچر محدود ان میباشد که در ادامه در مورد آن خواهید خواند.

3-سومین تفاوت مهم بین دوربین حرفه و موبایل،برخورداری دوربین حرفه ایی از قابلیت تعویض لنز می باشد.این قابلیت این امکان را به شما می دهد تا بسته به سلیقه و نوع سوژه بتوانید لنز های مختلف از قبیل لنز های فوتو،فیش آی و دیگر انواع لنز استفاده کنید.
اینها مهمترین دلایل گرایش عکاسان به سمت دوربین های حرفه ایی بود که امیدوارم از خواندن آن لذت برده باشید.

برای ادامه ی مطلب کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: آموزش عکاسی با موبایل pdf , اموزش عکاسی از طبیعت , اموزش عکاسی با موبایل سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 شهريور 1397 | نظرات ()