نوشته شده توسط : Elham.g

بازار اصفهان و صنایع دستی اصفهان چه چیز هایی هستند؟

در قسمت قبل سفری به جاذبه های تاریخی اصفهان  و پل ها و کاخ های اصفهان کردیم. بازار اصفهان در واقع مجموعه ای است از آثار تاریخی مدرسه سارونقی، مدرسه صدر، مدرسه نیماورد و کاروانسراهای از دوران صفویه و قاجاریه مانند کاروانسرای گلشن تیمچه ملک و حمام‌های از عصر صفویه، این بناهای تاریخی بر اهمیت مجموعه معماری بازار بزرگ اصفهان که از سر در قیصریه تا سر در مسجد اصفهان امتداد دارد، افزوده است. با تور جور همراه باشید تا صنایع دستی اصفهان را بشناسیم.

بازار اصفهان

بازار های اصفهان

بازار های اصفهان

بازار کنونی اصفهان چه شاخه هایی از بازار بزرگ سراسری آن است. در دوره صفوی همزمان با بناهای میدان بزرگ و مجموعه آثار اطراف آن پدید آمده و توسعه یافته است. بازار اصفهان اغلب بازارهای سنتی هم محل عرضه و مبادله کالا ست و هم مرکز تولید انواع کالاهای ضروری.
اصفهان از ایام گذشته شهری صنعتی بوده و به خصوص و به خصوص در تولید جنگ افزار های سنتی زبانزد بوده است و امروزه نیز صنایع دستی اصفهان در ظرافت، زیبایی، مانند ندارد. بازار اصفهان در واقع رگ حیاتی این شهر بزرگ است که با گسترش آن به شهر رواج و رونق گرفت.

قلم کاری اصفهان

قلم کاری اصفهان

قلم کاری اصفهان

صنعت قلم کاری مانند دیگر هنرهای دستی در دوره صفویه در اصفهان چنان رواج و رونقی داشت که تا به امروز هم زنده است نقش های قلمکار را معمولاً بر روی پارچه ساده دستباف می‌زدند ولی اخیراً بر پارچه ابریشم طبیعی نیز نقش قلمکار کوبیده می شود نقش های قلم کار بسیار متنوعند ولی مرغوبیت آن ها بستگی به مهارت و چیره دستی استادان طراح دارند. پارچه قلمکار بیشتر برای رومیزی، طاقچه پوش، پرده رو تختخوابی ، کیف دستی و دامن و پیراهن زنانه به کار میرود.
اروپاییان برای تزئین خانه های خود از نقش های قلمکار استفاده می کنند.
استاد محمود دهنوی از جمله هنرمندان قلم زنی بود که ظرافت و مهارت و نازک اندیشی را با قدرت استحکام همراه می کرد و و توسط او آثار خلق می شد که اکنون مایه افتخار موزه ها و مجموعه های معتبر است.

 

قلم زنی اصفهان

قلم زنی اصفهان

قلم زنی اصفهان

قلم زنی از هنرهای اصیل و قدیمی اصفهان است و استادان قلم زن اصفهان، در خلق طرح ها و نقش های بدیع همتا ندارند. آنها با قلم مخصوص قلم زنی بر روی اشیا و ظروف فلزی مانند سینی و گلدان و مجسمه های بزرگ مسی و برنجی قوطی سیگار و قاب عکس، تصویر گل و گیاه و جانوران و آدمیان را استادانه نقش می‌کنند. این دستاوردهای هنری همه روزه در خیابان چهارباغ به اطراف میدان نقش جهان به سیاحان داخلی و خارجی عرضه می شود. از نظر جهانگردی خارجی قلم زنی های اصفهان بهترین رهاورد و هدیه سفر است.

قالی بافی

صنایع دستی اصفهان-قالی بافی اصفهان

قالی بافی

هنر قالی بافی در دوره صفویه به حد کمال خود رسید و قالی اصفهان در سراسر ایران شهرت یافت. امروزه قالی بافی از صنایع دستباف رایج اصفهان است. هرچند کمبود مواد طبیعی و کاربرد متنوع مانند رنگ های شیمیایی موجب شده است که قالیها و قالیچه های نفیس ابریشمی به علت هزینه بالا کمتر بافته شود.

خاتم سازی

صنایع دستی اصفهان-خاتم سازی اصفهان

خاتم سازی

صنایع دستی اصفهان-خاتم سازی

خاتم سازی

اصل هنر خاتم سازی از شیراز است ولی از زمانی که اصفهان به بزرگترین مرکز جهانگردی ایران تبدیل شد، عده ای از خاتم سازان شیراز به اصفهان و تهران مهاجرت کردند و کارگاه خاتم سازی برپا کردند و این نسل از هنرمندان خاتم ساز تجربه های خود را به هنرمندان اصفهان منتقل ساختند به آنها نقاشی را با خاتم سازی ترکیب کردند و شیوه های جدیدی در خاتم سازی ابداع کردند. مثلا یک نوع جعبه خاتم ساختند که روی آن نقاشی مینیاتور است، همچنین آلبوم عکس ها را به حاشیه خاتم می ساختند که مثل آنها نقاشی و تذهیب و نقره کاری و قلمزنی است.

در قسمت بعد سفری به مساجد معروف اصفهان میکنیم و این همه جاذبه را به همراه تصویر توضیح میدهیم.

برای ادامه مطلب صنایع دستی اصفهان کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Elham.g

جاذبه های گیلان

در حلقه ی سبز کره ی خاکی مان، نواری سبز رنگ، شمال کشورمان را ماننده تاجی بر سر ایرانمان پوشانده است. استان گیلان، با آب و هوای پاک و دلنشین و چشم انداز های وسیع غیر قابل وصفش، تدارک یک سفر با کوله باری از خاطرات بینظیر را برایمان رقم میزند. از این رو با تورجور همراه باشید تا با  ناب ترین قسمت هایش و با جاذبه های گیلان آشنا شوید.

 

قلعه رودخانه

جاذبه های گیلان-قلعه ی قورتان

قلعه ی قورتان

یکی جاذبه های گیلان و شهرستان فومن در دل جنگل های مرتفع، قلعه ی هزارپله معروف به قلعه رودخانه واقع شده است که متعلق به دوره سلجوقیان میباشد و برخی باستان شناسان آن را متعلق به دوره ساسانیان میدانند. سازه ای تاریخی توام با طبیعت، یک منظره ی شگرف را در کنار رودخانه ای جاری می آفریند. رطوبت زیاد سبب شده تا بهترین و پربار ترین پوشش گیاهی منطقه فومن را به خود اختصاص دهد تا جایی که پوشش گیاهی سبز، این سازه ی سنگی را در بر گرفته است. بازار های متنوعش، از امکانات رفاهی تا سوغاتی هایش سبب شده تا تمامی بازدیدکنندگان کمتر به مشکل امکاناتی برخورد کنند. قلعه رودخانه یک انتخاب عالی برای یک ماجراجویی تازه در استان گیلان است و میتوانم آن را جزو  یکی از بهترین جاذبه های گردشگری گیلان نام برد. بهار و تابستانِ قلعه رودخانه، بهترین زمان برای سفر به این طبیعت زیبا و بکر میباشد.

 

ماسوله

ماسوله

ماسوله

کمی آنطرف تر در همان حوالی شهرستان فومن، یک شهر تاریخی و البته توریسی وجود دارد که کمتر توریستی از آن بازدید نکرده است. مگر میشود به گیلان سفر کنی و از ماسوله عبور نکنی! یک منطقه ی خوش آب و هوا با رطوبت مناسب و دمای هوای عالی، در دل کوه شمارا شگفت زده خواهد کرد.و جزو تاریخی ترین جاذبه های گیلان محسوب میشود. ماسوله اسمی پر خاطره برای همه ما است. قدم زدن در بازارچه قدیمی اش، تداعی بسیار از خاطرات است. بهترین زمان برای سفر به ماسوله میتواند بعد از بهار تا شروع پاییز باشد تا بتوانید از جنگل های بلوط آن و رودخانه ی ماسوله رودخان نیز دیدن کنید.

 

ساحل زیبای گیسوم تالش

پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گیسوم

یکی از زیبا ترین سواحل شمال کشورمان، ساحل گیسوم است که به نگین گردشگری گیلان به همراه جاده هایی تونل مانند که دیوار آن درختان سبز و تنومند اند، معروف است. یک انتخاب برای جنگل گردی و دریاکنار به صورت همزمان. میشود بعد از یک ماجراجویی در جنگل های بینظیر زیبایش، به ساحل بروی.پیشنهاد میکنم این طبیعت بکر را جزو برنامه ی گیلان گردی خود بکنید.

امکانات ساحل گیسوم

ساحل زیبای گیسوم تالش

ساحل زیبای گیسوم تالش

روستای گیسوم در کنار اماکن تفریحاتی اش، امکانات رفاهی کاملی را برای گردشگران به همراه دارد تا یک تجربه ی بدون نگرانی را برای همه بازدید کنندگان به ارمغان بیاورد. میتوانی از جنگل هایش شروع کنی و در جاده های رویایی اش رانندگی و از میان جنگل به روستا بروی. من به شخصه پیاده روی و یا دوچرخه سواری را همراه با صدای آرامش بخش جنگل و استفاده از اکسیژن خالصِ درختانش ترجیح میدهم که میتوانم جزو تفریحات بوم گردی گیلان نام ببرم.بعد از گذر از جنگل، در ساحل گیسوم میتوانی به تفریحات آبی مانند جت اسکی و قایق سواری، اسب سواری بر روی ماسه ها و آفرود سواری را تجربه کنی. با اقامت شبانه اش یک تجربه ی زیبا در کنار آتش با صدای ملایم جرقه های آتش و امواج خروشان دریا، به آسمان پاک و پُر ستاره اش داشته باشی.بهترین زمان سفر به ساحل گیسوم، بهار و تابستان است که با تمامی این شگفتی ها انتظار تو را خواهند کشید و در فصول سرد خوشمزه جاتی مثل آش های محلی، لبو و باقالی و یک آتش گرم در کنار کمپ و اکیپی صمیمی، انتظارت را خواهد کشید.

 

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال

هر آنچه رویا در ذهنت است، در این جاده به چشم خواهی دید. در تمامی فصول زیبایی خاص خودش را دارد. با یک رانندگی در دل جاده ای با آب و هوای بسیار دلنشین و مِه انگیزش که با درختان پر بار و سرسبزش احاطه شده است یک خاطره را برای همیشه در ذهنت نقش میبندد. جاده اسالم این زیبایی ها را ۷۰ کیلومتر از شهر اسالم استان گیلان تا شهر خلخال جنوب استان اربیل، به همراه خواهد داشت. مردمان بومی با قلبی مهربان و زیبایی های بین راهی این جاده، این ۷۰ کیلومتر را به زیبا ترین خاطره ی رانندگی ات تبدیل خواهد کرد. در طول مسیرتان رودخانه ای خروشان شمارا همراهی خواهد کرد که اکثرا میتوانید آن را تماشا کنی. آب و هوای این جاده شگفت زده و قافل گیر ات خواهد کرد چرا که تا انتهای مسیر بارها تغییر در آب و هوا را مشاهده میکنی. مقداری از راه میتواند آفتابی باشد و به یکباره مِه را به سراغت بیاورد و شاید نم بارانی تورا خوشحال کند. اگر در فصل بهار از این جاده عبور کنی، شاهد دشت های گل وسیع و غیرقابل باوری خواهی بود و اگر در فصول سرد و پاییز از آن دیدن کنی شاهد رنگ های زیبا و غیرقابل وصف درختانش خواهی بود.پیشنهاد میکنم این مکان شگفت انگیز را جزو لیست جاذبه های گیلان قرار بدهید و حتما از آن دیدن کنید.

 

دریاچه ی سقالکسار

دریاچه ی سقالکسار

دریاچه ی سقالکسار

یکی دیگر از دیدنی های استان گیلان دریاچه ی سقالکسار است که در پانزده کیلومتری جنوب شهر رشت، مردمانی خون گرم و مهربان زندگی میکنند. روستای سقالکسار زیر مزارع کشت برنج است که با بازدید از دریاچه ی آن که در پشت سد خاکی سقالکسار واقع شده است، میتوان بوی خوش مزارع برنج را استشمام کرد. سقالکسار منطقه ای وسیع و دارای آب و هوای پاک و عالی ای است که با دمای هوای مناسب در بهار و تابستان به یک منطقه ی گردشگری کم نظیر مبدل شده است. کمپ زدن در کنار دریاچه و استفاده از سکوت طبیعتش یک تجربه ی خالص از هرآنچه که از یک طبیعت به انتظار میرود را القاء میکند. چراکه نه! میشود بعد از یک طبیعت گردی در ماسوله، به سمت این روستای زیبا حرکت کرد.

 

تا این جا با برخی از مهم ترین و زیباترین  جاذبه های گردشگری گیلان به تفکیک شهرستان آشنا شدیم.برای دیدن جاذبه های بهشهر شهر کاخ ایران کلیک کنید.و انشالا در مقاله های بعدی بیشتر  راجب مکان های دیدنی رشت و گیلان خواهیم گفت.

برای ادامه ی مطلب دیدنی های استان گیلان کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Elham.g

پیست سپیدان یا پولادکف

در ۸۵ کیلومتری شمال غربی شیراز، سه هزار متر بالاتر از سطح دریا منطقه ای پوشیده شده از برف در دل کوه های شهرستان سپیدان وجود دارد که اکثرا حتی نامش را نشنیده اند اما علاقه مندانِ پیست آن را دریایی از خاطرات هیجان انگیز میدانند.پس با تورجور همراه باشید تا سفری هیجان انگیز به پیست سپیدان داشته باشیم و وضعیت برف در پیست اسکی سپیدان را بررسی کنیم.

 

دیدنی ها و تفریحات پیست سپیدان

  • اسب سواری در پیست سپیدان

پیست اسکی پولادکف که به پیست سپیدان نیز شناخته شده است، منطقه ای در ۲۸۵۰ متری سطح دریا و ۳۴۰۰ متری تا قله ی آن واقع شده است. امکانات رفاهی این منطقه بسیار قابل قبول بوده و مسافرین، بدون نگرانی به تفریحات خود میپردازند. شما تنها به لباس گرم احتیاج داری چراکه در آنجا تمامی خدمات اسکی و تفریحی وجود دارد و حتی به شما آموزش نیز میدهند. در پولادکف، میشود در زیر تابش خورشید درخشانش با عزیزانمان یک روز به یاد ماندنی را به ارمغان بیاوریم. کافیست گوش بسپاریم؛ صدای خنده های بی دغدغه، برف بازی های هیجان انگیزشان و لذتی که بینشان موج میزند را میتوان ساعت ها به تماشا نشست. در این دشتی که زیر برف دفن شده، در گوشه ای از آن عده ای را خواهی یافت که در حال اسب سواری هستند. از اسب هایش نگفته بودم؟ اسب های چهار نعل که حتی اسب سواران حرفه ای هم کمتر تجربه ی سواری در دل برف را دارند. میتوانی تصور کنی نفس زدن یک اسب در برف را؟!

 

  • قایق سواری و تله کابین و تل اسکی در پیست سپیدان

پیست اسکی سپیدان 97-قایق سواری در پیست سپیدان

در گوشه ای دیگر عده ای درحال دوچرخه سواری در پیست دوچرخه سواری هستند و عده ای هم در حال پازدن اما نه دوچرخه، قایق های پدالی ای که شناور هستند. شاید حتما کویر رفته باشی؟ به یاد داری آفرود سواری در تپه های شنی چه هیجانی داشت؟ نه درباره ی افرود سواری بر روی تپه های برف بهت چیزی نمیگویم. خودت، خودت را سوپرایز کن.

تل اسکی در پیست سپیدان

تل اسکی در پیست سپیدان

اصلا بگذریم، چرا به قله نرویم؟ تله کابین و تله اسکی اش ما را به بالای قله میرساند ولی من خودم حاضرم یک تنه با پای پیاده آن را فتح کنم تا لذت قله اش را به خستگی خریده باشم.

 

  • هتل پولاد کف

هتل پولاد کف-تور پیست سپیدان-تورجور

هتل پولاد کف

میبینی؟ این پیست یک مجموعه ای از یک دنیای دیگر برای ما است. اصلا برای من به شخصه یک روز سفر به اون کافی نیست. شاید تصمیم گرفتم بعد از یک غذا گرم در رستوران و کافه اش، تا اواسط شب یک خاطره ی به یاد ماندنی را رغم بزنم و در هتل و مهمان خانه اش استراحت کنم، شاید فردایش یک سری به موتورهای کراسش زدم. شاید هم با جت اسکی های برفی یک سواری هیجان انگیز داشته باشم.
در زمان های خاصی از سال میتوان شاهد مسابقات اسکی در این پیست بود و در تابستان علاوه بر امکانات برفی بالا، میتوان کمی در ارتفاعات پایین تر، از دشت های سرسبز و پوشش گیاهی متنوع سپیدان لذت برد و یا از آبشار هایش دیدن کرد.

 

زمان سفر به پیست سپیدان

 تله کابین پیست سپیدان-هواشناسی پیست اسکی پولادکف

 تله کابین پیست سپیدان

اگر تو هم علاقه مند به سفر و تفریح در پیست پولادکف هستی، باید بدونی که فرقی نمیکند چه زمانی در حال خواندن این مقاله ای، همین الآن میتونی به آنجا سفر کنی چرا که پولادکف در تمامی فصول، آماده است تا به مکانی هیجان انگیز برای تو تبدیل بشه.



:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Elham.g

جاذبه های اصفهان: پل ها و کاخ های اصفهان

هر شهری برای خود ، افسانه ای دارد.افسانه هایی که هرچند واقعیت تاریخی ندارند،اما از روح شهر حکایت میکنند.در افسانه ی شهر اصفهان اماده است فریدون به پاس نبرد جانانه کاوه آهنگر،او را به فرمانروایی اصفهان برمیگزیند.کاوه آهنگر هم صنعت گر موزه است و هم فرمانده نظامی.کاوه نماد و سمبل این شهر صنعتی و نظامی بوده است.شهری که تا یک سده پیش هنوز جنگ افزارهای سنتی می ساخت و بازمانده قلعه های نظامی،دفاعی مانند قلعه کهن دژ و سارویه حکایت از وضعیت دفاعی-نظامی شهر دارند ولی با روی امدن صفویه و پایتخت شدن اصفهان،اصفهان رنگ رویی دگر گرفت و امروزه اصفهان پایتخت هنر است که هرساله گردشگران زیادی برای دیدن جاذبه های اصفهان روانه ی این شهر میشوند.پس با تورجور همراه باشید که سفری کوتاه به همه ی جاذبه های اصفهان داشته باشیم.

 

پل های اصفهان

 

سی و سه پل

 

جاذبه های اصفهان-تورجور

جاذبه های اصفهان-تورجور

این پل که در نوع خود شاهکاری بی نظیر از آثار دوره شاه عباس اول صفوی است یکی از مهم ترین جاذبه های اصفهان است که به هزینه و نظارت سردار معروف الله وردی خان ساخته شده. این پل به نام های سی و سه چشمه و سی و سه پل زاینده ‌رود نیز معروف است و طولانی ترین پل بر روی زاینده رود است. اسم آبریزان یا آب پاشان در کنار این پر صورت می‌گرفت که در سفرنامه‌های سیاحان اروپایی آن دوران به برگزاری آن جشن اشاره شده.

زاینده رود

 

زاینده رود

زاینده رود

در محدوده استان اصفهان رودهای متعددی جاری است مهمترین نشان، زاینده رود است. رود بزرگ و پربرکت ، از مهم‌ترین تفرجگاه‌های مهم استان اصفهان است .

رودخانه زاینده رود از جبهه شمال شرقی زرد کوه بختیاری سرچشمه می‌گیرد و از غرب به شرق تا باتلاق گاوخونی جریان دارد. این رودخانه در مسیر خود از خصلت خود زایی برخوردار است و از این جهت زاینده‌رود نامیده می شود.

پل خواجو

 

پل خواجو

پل خواجو

پل خواجو که شالوده های آن در اواخر دوره تیموری وجود داشته در سال ۱۰۶۰ هجری به صورت امروزی ساخته شده و غرفه های آن از تزئینات کاشی کاری و نقاشی پوشیده شده است. پل خواجو به هنگام طغیان آب زاینده رود منظرهای دیدنی پیدا می کنند (که حتما پیشنهاد میشود در سفر به اصفهان از این اثر مهم که جزو یکی از بهترین جاذبه های اصفهان است، دیدن کنید.) برای اقامت موقت شاه صفوی و خانواده اش ساختمان مخصوصی بهنام بیگلر بیگی بنا شده است. این ساختمان هم اکنون نیز وجود دارند و اتاق هایش دارای تزئینات نقاشی است نام این پل در دوره صفوی پل شاهی بوده است و پل خواجو به مناسبت مجاورت این پل با محله خواجو به آن اطلاق شده است.

 

کاخ های اصفهان

 

عالی قاپو

 

عالی قاپو

عالی قاپو

یکی دیگر از جاذبه های اصفهان عمارت عالی قاپو است. عمارت عالی قاپو را صفویان در رقابت با بناهای مجلل باب عالی عثمانی دروازه بزرگ بنا شد. این بنای باشکوه به دستور شاه عباس اول در قرن یازدهم هجری قمری در ضلع غربی میدان نقش جهان ساخته شده.

عالی قاپو در دوره صفویه قصر دولتخانه و دولتخانه مبارکه نقش جهان نامیده می شد. زیرا این قصر برای پذیرایی رسمی از مهمانان بلند پایه خارجی مجهز شده بود.

عالی قاپو دارای ۵ طبقه ساختمان است که هر طبقه آن تزیینات ویژه‌ای دارد که با وجود لطمه های جبران ناپذیر بر تزئینات آن، هنوز هم شاهکارهای از شاهکارهای از گچبری های دوره صفوی را در بر دارند طبقه پنجم عالی قاپو چشم انداز وسیعی به سراسر شهر اصفهان دارد.

اتاق موسیقی یا اتاق صوت از دیدنی های جذاب عمارت عالی قاپو است. در گذشته گروه نوازندگان در این اتاق موسیقی اجرا می کردند و از آنجا که گچبری های این اتاق دارای خاصیت اکوستیک بود نوای ساز ها چنان شفاف به گوش می آمد که گویی موسیقی در یکی از تالار های مجهز امروزی اجرا می شود.

تزیینات گچبری اتاق بزرگ موسیقی به شکل جام و تنگ و از راهی و ظروف مخصوص بچزم طراحی شده بود که علاوه بر جنبه تزیینی آنها صوت را به طور طبیعی منعکس می کردند و این خود نشانه توانایی علمی و عملی مهندسان ایرانی در ابداع فضاهای اکوستیک بوده است مهندسان برای ایجاد چنین فضایی به محاسبات دقیق نیاز داشته‌اند.

گچبری ها و نقاشی های عالی قاپو از نمونه های عالی هنر ایرانی است که با وجود لطمه های سنگینی که در دوره های مختلف به آن وارد شده ظرایف و زیبایی های آن چنان جلوه ای دارد که بیننده هنردوست را مجذوب میکند .تلفیق استادانه این گچ بری ها با مینیاتوری های هنرمندانه رضا عباسی و شیوه هماهنگ طراحی این بنا به راستی بی نظیر است. این عمارت جزو جاهای دینی اصفهان در شب دیدن آن پینشهاد میشود.

کاخ هشت بهشت

 

کاخ هشت بهشت

کاخ هشت بهشت

بنای تاریخی هشت بهشت نمونه ای از کاخ های محل سکونت پادشاهان دوره صفوی است در زمان سلطنت شاه سلیمان ۱۰۸۰ هجری قمری ساخته شد. از باغ وسیع هشت بهشت وسعت زیادی باقی نمانده ولی قصر تاریخی آن هنوز اثری ارزنده و جالب توجه است .

از آثار جالب توجه ، کاشی کاری نماهای بیرونی آن است که انواع پرندگان خزندگان و درندگان را نشان می دهد. این کاخ تاریخی و پارک نوساز اطراف آن امروزه از گردشگاه های مشهور شهر اصفهان و همچنین جزو لیست بهترین جاذبه های اصفهان هم است.

کاخ چهل ستون

 

کاخ چهل ستون 

کاخ چهل ستون

کاخ چهل ستون به پذیرایی از حکام صفوی اختصاص داشته است. تاریخ احداث این بنا سال ۱۰۵۷ هجری قمری بود. معماری کاخ چهل ستون تلفیقی از معماری ایرانی چینی و غربی است.

معروف است که این کاخ را از این جهت چهلستون نامیده اند که ستون های آن در آب حوض روبروی تالار منعکس می شود و چهل ستون می سازند اما معقول تر است که چهل را مبین کثرت بدانیم و زیادی تعداد ستونهای عمارت را می رساند.

کاخ چهل ستون 

کاخ چهل ستون

کاخ چهلستون یکی از مهترین دیدنی های اصفهان است که در دوره قاجاریه دارالحکمه بوده و از اتاق های اطراف آن به عنوان ادارات دولتی استفاده می‌شده است.

شیر ها و مجسمه های سنگی اطراف حوض و داخل باغچه ها تنها آثاری است که از دو قصر باشکوه دیگر دوره صفویه یعنی آیینه خانه و عمارت سرپوشیده باقی مانده که بعدها به این محل منتقل شده است نقش اطراف که معرف صنعت اجاره دوره صفویه است.

در زمان سلطنت شاه عباس دوم در بنای کاخ چهلستون تغییرات کلی داده شده و تالار آیینه، تالار ۱۸ ستون، دو تا اتاق بزرگ شمالی و جنوبی تالار آینه، ایوان های دو طرف سراسری پادشاهی و حوض بزرگ مقابل تالار با کلیه تزئینات نقاشی ، آینه کاری، کاشی کاری دیواره ها تا سقف ها، به آن افزوده شده است.

کاخ چهل ستون به موجب اشعاری که در جبهه تالار از زیر گچ خارج شده به مبارک ترین بناهای دنیا تشبیه شده و به حساب حروف ابجد در سال هزار و هفتاد و پنج هجری قمری و در پنجمین سال سلطنت شاه عباس دوم بنا شده است. عمارت چهل ستون در شب ۲۱ رمضان در زمان شاه سلطان حسین آتش گرفت. شعر زیر ماده تاریخ به آن آتش سوزی است :

هزار و یکصد و هجده ز هجرت نبوی گذاشته بود، که آتش به چهلستون افتاد .می‌گویند در این آتش سوزی ۲۰ ستون و قسمتی از عمارت سوخت و سلطان حسین با عقاید سخیعی که داشت از اطفا حریق جلوگیری کرد و گفت: بگذارید بسوزد این بلایی است که نازل شده و باید رفع شود. هنگامی که محمود افغان به پشت دروازه های اصفهان رسیده بود شاه سلطان حسین به کنج حرمسرایش پناه برد و تسلیم تقدیر شد.



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Elham.g

جاذبه های اصفهان: پل ها و کاخ های اصفهان

هر شهری برای خود ، افسانه ای دارد.افسانه هایی که هرچند واقعیت تاریخی ندارند،اما از روح شهر حکایت میکنند.در افسانه ی شهر اصفهان اماده است فریدون به پاس نبرد جانانه کاوه آهنگر،او را به فرمانروایی اصفهان برمیگزیند.کاوه آهنگر هم صنعت گر موزه است و هم فرمانده نظامی.کاوه نماد و سمبل این شهر صنعتی و نظامی بوده است.شهری که تا یک سده پیش هنوز جنگ افزارهای سنتی می ساخت و بازمانده قلعه های نظامی،دفاعی مانند قلعه کهن دژ و سارویه حکایت از وضعیت دفاعی-نظامی شهر دارند ولی با روی امدن صفویه و پایتخت شدن اصفهان،اصفهان رنگ رویی دگر گرفت و امروزه اصفهان پایتخت هنر است که هرساله گردشگران زیادی برای دیدن جاذبه های اصفهان روانه ی این شهر میشوند.پس با تورجور همراه باشید که سفری کوتاه به همه ی جاذبه های اصفهان داشته باشیم.

 

پل های اصفهان

 

سی و سه پل

 

جاذبه های اصفهان-تورجور

جاذبه های اصفهان-تورجور

این پل که در نوع خود شاهکاری بی نظیر از آثار دوره شاه عباس اول صفوی است یکی از مهم ترین جاذبه های اصفهان است که به هزینه و نظارت سردار معروف الله وردی خان ساخته شده. این پل به نام های سی و سه چشمه و سی و سه پل زاینده ‌رود نیز معروف است و طولانی ترین پل بر روی زاینده رود است. اسم آبریزان یا آب پاشان در کنار این پر صورت می‌گرفت که در سفرنامه‌های سیاحان اروپایی آن دوران به برگزاری آن جشن اشاره شده.

زاینده رود

 

زاینده رود

زاینده رود

در محدوده استان اصفهان رودهای متعددی جاری است مهمترین نشان، زاینده رود است. رود بزرگ و پربرکت ، از مهم‌ترین تفرجگاه‌های مهم استان اصفهان است .

رودخانه زاینده رود از جبهه شمال شرقی زرد کوه بختیاری سرچشمه می‌گیرد و از غرب به شرق تا باتلاق گاوخونی جریان دارد. این رودخانه در مسیر خود از خصلت خود زایی برخوردار است و از این جهت زاینده‌رود نامیده می شود.

پل خواجو

 

پل خواجو

پل خواجو

پل خواجو که شالوده های آن در اواخر دوره تیموری وجود داشته در سال ۱۰۶۰ هجری به صورت امروزی ساخته شده و غرفه های آن از تزئینات کاشی کاری و نقاشی پوشیده شده است. پل خواجو به هنگام طغیان آب زاینده رود منظرهای دیدنی پیدا می کنند (که حتما پیشنهاد میشود در سفر به اصفهان از این اثر مهم که جزو یکی از بهترین جاذبه های اصفهان است، دیدن کنید.) برای اقامت موقت شاه صفوی و خانواده اش ساختمان مخصوصی بهنام بیگلر بیگی بنا شده است. این ساختمان هم اکنون نیز وجود دارند و اتاق هایش دارای تزئینات نقاشی است نام این پل در دوره صفوی پل شاهی بوده است و پل خواجو به مناسبت مجاورت این پل با محله خواجو به آن اطلاق شده است.

 

کاخ های اصفهان

 

عالی قاپو

 

عالی قاپو

عالی قاپو

یکی دیگر از جاذبه های اصفهان عمارت عالی قاپو است. عمارت عالی قاپو را صفویان در رقابت با بناهای مجلل باب عالی عثمانی دروازه بزرگ بنا شد. این بنای باشکوه به دستور شاه عباس اول در قرن یازدهم هجری قمری در ضلع غربی میدان نقش جهان ساخته شده.

عالی قاپو در دوره صفویه قصر دولتخانه و دولتخانه مبارکه نقش جهان نامیده می شد. زیرا این قصر برای پذیرایی رسمی از مهمانان بلند پایه خارجی مجهز شده بود.

عالی قاپو دارای ۵ طبقه ساختمان است که هر طبقه آن تزیینات ویژه‌ای دارد که با وجود لطمه های جبران ناپذیر بر تزئینات آن، هنوز هم شاهکارهای از شاهکارهای از گچبری های دوره صفوی را در بر دارند طبقه پنجم عالی قاپو چشم انداز وسیعی به سراسر شهر اصفهان دارد.

اتاق موسیقی یا اتاق صوت از دیدنی های جذاب عمارت عالی قاپو است. در گذشته گروه نوازندگان در این اتاق موسیقی اجرا می کردند و از آنجا که گچبری های این اتاق دارای خاصیت اکوستیک بود نوای ساز ها چنان شفاف به گوش می آمد که گویی موسیقی در یکی از تالار های مجهز امروزی اجرا می شود.

تزیینات گچبری اتاق بزرگ موسیقی به شکل جام و تنگ و از راهی و ظروف مخصوص بچزم طراحی شده بود که علاوه بر جنبه تزیینی آنها صوت را به طور طبیعی منعکس می کردند و این خود نشانه توانایی علمی و عملی مهندسان ایرانی در ابداع فضاهای اکوستیک بوده است مهندسان برای ایجاد چنین فضایی به محاسبات دقیق نیاز داشته‌اند.

گچبری ها و نقاشی های عالی قاپو از نمونه های عالی هنر ایرانی است که با وجود لطمه های سنگینی که در دوره های مختلف به آن وارد شده ظرایف و زیبایی های آن چنان جلوه ای دارد که بیننده هنردوست را مجذوب میکند .تلفیق استادانه این گچ بری ها با مینیاتوری های هنرمندانه رضا عباسی و شیوه هماهنگ طراحی این بنا به راستی بی نظیر است. این عمارت جزو جاهای دینی اصفهان در شب دیدن آن پینشهاد میشود.

کاخ هشت بهشت

 

کاخ هشت بهشت

کاخ هشت بهشت

بنای تاریخی هشت بهشت نمونه ای از کاخ های محل سکونت پادشاهان دوره صفوی است در زمان سلطنت شاه سلیمان ۱۰۸۰ هجری قمری ساخته شد. از باغ وسیع هشت بهشت وسعت زیادی باقی نمانده ولی قصر تاریخی آن هنوز اثری ارزنده و جالب توجه است .

از آثار جالب توجه ، کاشی کاری نماهای بیرونی آن است که انواع پرندگان خزندگان و درندگان را نشان می دهد. این کاخ تاریخی و پارک نوساز اطراف آن امروزه از گردشگاه های مشهور شهر اصفهان و همچنین جزو لیست بهترین جاذبه های اصفهان هم است.

کاخ چهل ستون

 

کاخ چهل ستون 

کاخ چهل ستون

کاخ چهل ستون به پذیرایی از حکام صفوی اختصاص داشته است. تاریخ احداث این بنا سال ۱۰۵۷ هجری قمری بود. معماری کاخ چهل ستون تلفیقی از معماری ایرانی چینی و غربی است.

معروف است که این کاخ را از این جهت چهلستون نامیده اند که ستون های آن در آب حوض روبروی تالار منعکس می شود و چهل ستون می سازند اما معقول تر است که چهل را مبین کثرت بدانیم و زیادی تعداد ستونهای عمارت را می رساند.

کاخ چهل ستون 

کاخ چهل ستون

کاخ چهلستون یکی از مهترین دیدنی های اصفهان است که در دوره قاجاریه دارالحکمه بوده و از اتاق های اطراف آن به عنوان ادارات دولتی استفاده می‌شده است.

شیر ها و مجسمه های سنگی اطراف حوض و داخل باغچه ها تنها آثاری است که از دو قصر باشکوه دیگر دوره صفویه یعنی آیینه خانه و عمارت سرپوشیده باقی مانده که بعدها به این محل منتقل شده است نقش اطراف که معرف صنعت اجاره دوره صفویه است.

در زمان سلطنت شاه عباس دوم در بنای کاخ چهلستون تغییرات کلی داده شده و تالار آیینه، تالار ۱۸ ستون، دو تا اتاق بزرگ شمالی و جنوبی تالار آینه، ایوان های دو طرف سراسری پادشاهی و حوض بزرگ مقابل تالار با کلیه تزئینات نقاشی ، آینه کاری، کاشی کاری دیواره ها تا سقف ها، به آن افزوده شده است.

کاخ چهل ستون به موجب اشعاری که در جبهه تالار از زیر گچ خارج شده به مبارک ترین بناهای دنیا تشبیه شده و به حساب حروف ابجد در سال هزار و هفتاد و پنج هجری قمری و در پنجمین سال سلطنت شاه عباس دوم بنا شده است. عمارت چهل ستون در شب ۲۱ رمضان در زمان شاه سلطان حسین آتش گرفت. شعر زیر ماده تاریخ به آن آتش سوزی است :

هزار و یکصد و هجده ز هجرت نبوی گذاشته بود، که آتش به چهلستون افتاد .می‌گویند در این آتش سوزی ۲۰ ستون و قسمتی از عمارت سوخت و سلطان حسین با عقاید سخیعی که داشت از اطفا حریق جلوگیری کرد و گفت: بگذارید بسوزد این بلایی است که نازل شده و باید رفع شود. هنگامی که محمود افغان به پشت دروازه های اصفهان رسیده بود شاه سلطان حسین به کنج حرمسرایش پناه برد و تسلیم تقدیر شد.



:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Elham.g

جاذبه های اصفهان: پل ها و کاخ های اصفهان

هر شهری برای خود ، افسانه ای دارد.افسانه هایی که هرچند واقعیت تاریخی ندارند،اما از روح شهر حکایت میکنند.در افسانه ی شهر اصفهان اماده است فریدون به پاس نبرد جانانه کاوه آهنگر،او را به فرمانروایی اصفهان برمیگزیند.کاوه آهنگر هم صنعت گر موزه است و هم فرمانده نظامی.کاوه نماد و سمبل این شهر صنعتی و نظامی بوده است.شهری که تا یک سده پیش هنوز جنگ افزارهای سنتی می ساخت و بازمانده قلعه های نظامی،دفاعی مانند قلعه کهن دژ و سارویه حکایت از وضعیت دفاعی-نظامی شهر دارند ولی با روی امدن صفویه و پایتخت شدن اصفهان،اصفهان رنگ رویی دگر گرفت و امروزه اصفهان پایتخت هنر است که هرساله گردشگران زیادی برای دیدن جاذبه های اصفهان روانه ی این شهر میشوند.پس با تورجور همراه باشید که سفری کوتاه به همه ی جاذبه های اصفهان داشته باشیم.

 

پل های اصفهان

 

سی و سه پل

 

جاذبه های اصفهان-تورجور

جاذبه های اصفهان-تورجور

این پل که در نوع خود شاهکاری بی نظیر از آثار دوره شاه عباس اول صفوی است یکی از مهم ترین جاذبه های اصفهان است که به هزینه و نظارت سردار معروف الله وردی خان ساخته شده. این پل به نام های سی و سه چشمه و سی و سه پل زاینده ‌رود نیز معروف است و طولانی ترین پل بر روی زاینده رود است. اسم آبریزان یا آب پاشان در کنار این پر صورت می‌گرفت که در سفرنامه‌های سیاحان اروپایی آن دوران به برگزاری آن جشن اشاره شده.

زاینده رود

 

زاینده رود

زاینده رود

در محدوده استان اصفهان رودهای متعددی جاری است مهمترین نشان، زاینده رود است. رود بزرگ و پربرکت ، از مهم‌ترین تفرجگاه‌های مهم استان اصفهان است .

رودخانه زاینده رود از جبهه شمال شرقی زرد کوه بختیاری سرچشمه می‌گیرد و از غرب به شرق تا باتلاق گاوخونی جریان دارد. این رودخانه در مسیر خود از خصلت خود زایی برخوردار است و از این جهت زاینده‌رود نامیده می شود.

پل خواجو

 

پل خواجو

پل خواجو

پل خواجو که شالوده های آن در اواخر دوره تیموری وجود داشته در سال ۱۰۶۰ هجری به صورت امروزی ساخته شده و غرفه های آن از تزئینات کاشی کاری و نقاشی پوشیده شده است. پل خواجو به هنگام طغیان آب زاینده رود منظرهای دیدنی پیدا می کنند (که حتما پیشنهاد میشود در سفر به اصفهان از این اثر مهم که جزو یکی از بهترین جاذبه های اصفهان است، دیدن کنید.) برای اقامت موقت شاه صفوی و خانواده اش ساختمان مخصوصی بهنام بیگلر بیگی بنا شده است. این ساختمان هم اکنون نیز وجود دارند و اتاق هایش دارای تزئینات نقاشی است نام این پل در دوره صفوی پل شاهی بوده است و پل خواجو به مناسبت مجاورت این پل با محله خواجو به آن اطلاق شده است.

 

کاخ های اصفهان

 

عالی قاپو

 

عالی قاپو

عالی قاپو

یکی دیگر از جاذبه های اصفهان عمارت عالی قاپو است. عمارت عالی قاپو را صفویان در رقابت با بناهای مجلل باب عالی عثمانی دروازه بزرگ بنا شد. این بنای باشکوه به دستور شاه عباس اول در قرن یازدهم هجری قمری در ضلع غربی میدان نقش جهان ساخته شده.

عالی قاپو در دوره صفویه قصر دولتخانه و دولتخانه مبارکه نقش جهان نامیده می شد. زیرا این قصر برای پذیرایی رسمی از مهمانان بلند پایه خارجی مجهز شده بود.

عالی قاپو دارای ۵ طبقه ساختمان است که هر طبقه آن تزیینات ویژه‌ای دارد که با وجود لطمه های جبران ناپذیر بر تزئینات آن، هنوز هم شاهکارهای از شاهکارهای از گچبری های دوره صفوی را در بر دارند طبقه پنجم عالی قاپو چشم انداز وسیعی به سراسر شهر اصفهان دارد.

اتاق موسیقی یا اتاق صوت از دیدنی های جذاب عمارت عالی قاپو است. در گذشته گروه نوازندگان در این اتاق موسیقی اجرا می کردند و از آنجا که گچبری های این اتاق دارای خاصیت اکوستیک بود نوای ساز ها چنان شفاف به گوش می آمد که گویی موسیقی در یکی از تالار های مجهز امروزی اجرا می شود.

تزیینات گچبری اتاق بزرگ موسیقی به شکل جام و تنگ و از راهی و ظروف مخصوص بچزم طراحی شده بود که علاوه بر جنبه تزیینی آنها صوت را به طور طبیعی منعکس می کردند و این خود نشانه توانایی علمی و عملی مهندسان ایرانی در ابداع فضاهای اکوستیک بوده است مهندسان برای ایجاد چنین فضایی به محاسبات دقیق نیاز داشته‌اند.

گچبری ها و نقاشی های عالی قاپو از نمونه های عالی هنر ایرانی است که با وجود لطمه های سنگینی که در دوره های مختلف به آن وارد شده ظرایف و زیبایی های آن چنان جلوه ای دارد که بیننده هنردوست را مجذوب میکند .تلفیق استادانه این گچ بری ها با مینیاتوری های هنرمندانه رضا عباسی و شیوه هماهنگ طراحی این بنا به راستی بی نظیر است. این عمارت جزو جاهای دینی اصفهان در شب دیدن آن پینشهاد میشود.

کاخ هشت بهشت

 

کاخ هشت بهشت

کاخ هشت بهشت

بنای تاریخی هشت بهشت نمونه ای از کاخ های محل سکونت پادشاهان دوره صفوی است در زمان سلطنت شاه سلیمان ۱۰۸۰ هجری قمری ساخته شد. از باغ وسیع هشت بهشت وسعت زیادی باقی نمانده ولی قصر تاریخی آن هنوز اثری ارزنده و جالب توجه است .

از آثار جالب توجه ، کاشی کاری نماهای بیرونی آن است که انواع پرندگان خزندگان و درندگان را نشان می دهد. این کاخ تاریخی و پارک نوساز اطراف آن امروزه از گردشگاه های مشهور شهر اصفهان و همچنین جزو لیست بهترین جاذبه های اصفهان هم است.

کاخ چهل ستون

 

کاخ چهل ستون 

کاخ چهل ستون

کاخ چهل ستون به پذیرایی از حکام صفوی اختصاص داشته است. تاریخ احداث این بنا سال ۱۰۵۷ هجری قمری بود. معماری کاخ چهل ستون تلفیقی از معماری ایرانی چینی و غربی است.

معروف است که این کاخ را از این جهت چهلستون نامیده اند که ستون های آن در آب حوض روبروی تالار منعکس می شود و چهل ستون می سازند اما معقول تر است که چهل را مبین کثرت بدانیم و زیادی تعداد ستونهای عمارت را می رساند.

کاخ چهل ستون 

کاخ چهل ستون

کاخ چهلستون یکی از مهترین دیدنی های اصفهان است که در دوره قاجاریه دارالحکمه بوده و از اتاق های اطراف آن به عنوان ادارات دولتی استفاده می‌شده است.

شیر ها و مجسمه های سنگی اطراف حوض و داخل باغچه ها تنها آثاری است که از دو قصر باشکوه دیگر دوره صفویه یعنی آیینه خانه و عمارت سرپوشیده باقی مانده که بعدها به این محل منتقل شده است نقش اطراف که معرف صنعت اجاره دوره صفویه است.

در زمان سلطنت شاه عباس دوم در بنای کاخ چهلستون تغییرات کلی داده شده و تالار آیینه، تالار ۱۸ ستون، دو تا اتاق بزرگ شمالی و جنوبی تالار آینه، ایوان های دو طرف سراسری پادشاهی و حوض بزرگ مقابل تالار با کلیه تزئینات نقاشی ، آینه کاری، کاشی کاری دیواره ها تا سقف ها، به آن افزوده شده است.

کاخ چهل ستون به موجب اشعاری که در جبهه تالار از زیر گچ خارج شده به مبارک ترین بناهای دنیا تشبیه شده و به حساب حروف ابجد در سال هزار و هفتاد و پنج هجری قمری و در پنجمین سال سلطنت شاه عباس دوم بنا شده است. عمارت چهل ستون در شب ۲۱ رمضان در زمان شاه سلطان حسین آتش گرفت. شعر زیر ماده تاریخ به آن آتش سوزی است :

هزار و یکصد و هجده ز هجرت نبوی گذاشته بود، که آتش به چهلستون افتاد .می‌گویند در این آتش سوزی ۲۰ ستون و قسمتی از عمارت سوخت و سلطان حسین با عقاید سخیعی که داشت از اطفا حریق جلوگیری کرد و گفت: بگذارید بسوزد این بلایی است که نازل شده و باید رفع شود. هنگامی که محمود افغان به پشت دروازه های اصفهان رسیده بود شاه سلطان حسین به کنج حرمسرایش پناه برد و تسلیم تقدیر شد.



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Elham.g

جزیره مارو ، جزیره لاوان ، جزیره هندورابی

 

در حاشیه جنوب ایران، در دل آب های خروشان خلیج همیشه فارس، خشکی های بسیاری سر از آب بیرون آورده اند که تا به امروز انسان های بیشماری از آن ها بازدید کرده اند. تجربه ای از صدای نسیم و پرندگانی که پس زمینه مناظر بی نظیر در دل دریای آبی است. میدانی چه میگویم؟! بی نظیر است.

وقتی اسمی از جزیره برده شود، بی اختیار ذهن و فکر ما به جزیره های کیش و قشم سوق پیدا میکند اما به دنبال خط جزیره های خلیج فارس و بعد از جزیره ی کیش در اینجا بی مهابا از جزیره هایی نام برده خواهد شد که سراسر شگفتی را در بردارند.پس با تورجور همراه باشید تا سفری به جزیره مارو و جزیره لاوان و هندورابی داشته باشیم.

جزیره مارو

جزیره ی مارو و دیدنی های آنجزیره ی مارو و دیدنی های آن

جزیره مارو، جزیره ای که نامش به شیدور نیز برده میشود، جزیره ای نه چندان بزرگ چراکه در نوع خودش بی همتا است. وزش باد میان تپه های شنی اش در کنار صدای دلنشین پرستو های مهاجر و منظره ی دریای درخشانش، یک سنفونی زندگی بلا وصفی را به همراه دارد.
جزیره ی مارو امکانات زیستی انسان را در خود ندارد و یک جزیره بکر به شمار می آید اما بومیان و صیادان دیگر مناطق برای ماهیگیری و جمع آوری لاکپشت و دیگر اشخاص برای تحقیقات و بازدید از زیست گاه موجودات دریایی و پرندگانش به آن سفر میکنند. در این موقع از سال در فصول سرد تا اردیبهشت ماه، بهترین فرصت برای تجربه یک سفر عالی و خاطره انگیز به جزیره مارو میباشد.

 

جزیره لاوان

جزیره لاوان-نور جزیره لاوان-تورجورجزیره لاوان

در فاصله یک و نیم کیلو متری مارو، مروارید پنهان خلیج فارس سر از آب بیرون آورده است. جزیره لاوان با ۷۸ کیلومتر مربع مساحت از دیرباز برای صیادانِ مروارید، جلوه خاصی را داشته است.جزیره لاوان یک جزیره ی مسکونی با امکانات مناسب برای بومیان و مسافران، شناخته شده است. از دیگر شگفتی های این جزیره به مناظر زیبای جزیره همراه با آهو های تیزپا و زیبای آن میتوان اشاره داشت. مسافران لاوان میتوانند با امکانات موجود در این جزیره به راحتی و با بهترین قیمت ها به اقامت در این جزیره بپردازند.جزیره لاوان به دلیل نفت خیز بودن و تاسیس پالایشگاه نفت در آن از قدیم یک ترکیبی از صنعت و طبیعت را به رخ میکشد چرا که کندو های عسل را در کنار نفتکش های پالایشگاه و تاسیسات نفتی سبب شده است که عسلی تیره رنگ اما با طعمی معمول به وجود بیاورد. همانند دیگر جزیره های خط جنوبی خلیج همیشه فارس، بهترین زمان سفر به لاوان زمستان است تا با میانگین دمای ۲۰ درجه بتوانید یک سفر عالی را تجربه کنید.

 

جزیره هندورابی

جزیره ی هندورابیجزیره ی هندورابی

در همین راستا از لاوان به سمت جزیره ی کیش، جزیره ای کوچک به نام هندورابی وجود دارد که با توجه به موقعیت جغرافیایی آن که از هر چهار جهت از خشکی دور است، تجربه ی یک زندگی بکر و دور از خشکی ها را برای شما به ارمغان می آورد که به همین دلیل به یک جاذبه ی بسیار دیدنی برای گردشگران و مسافرین بشمار می آید. هندورابی خالی از سکنه است و امکانات رفاهی چندانی را ندارد پس بهتر است با فراهم کردن تمامی امکانات از جمله آب آشامیدنی، خود را برای سفر به این جزیره ی بکر آماده سازید. بر خلاف امکانات رفاهی نه چندانی، منطقه ی تفریحی آبی آن میتواند برای بازدیدکنندگان بسیار خاطرساز باشد از جمله میتوان به بهترین تفریح آبی آن یعنی قواصی در نزدیکی سواحل جزیره و تماشای زیست آبی ماهی های رنگارنگ و گوناگون و لاکپشت های منحصر به فردش اشاره کرد.

برای رفتن به این سه جزیره ی زیبا میتونید از تور جزیره ی مارو استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: نقشه جزیره مارو ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 بهمن 1397 | نظرات ()