نوشته شده توسط : Elham.g

از دیگر مقالات رایگان بهشت های ایران در سایت تورجور دیدن کنید

 

اینبار میخواهیم تا با یکی دیگر از شهرستان ها و مناطق توریستی اصفهان آشنا شویم. شهرستان سمیرم در قسمت جنوبی استان اصفهان جزو جاذبه های توریستی استان بشمار میرود که در این شهرستان زیبا،روستایی به نام بی بی سیدان واقع شده است.

بی بی سیدان سمیرم از مناطق توریستی استان اصفهان شناخته شده است و محبوبیت بسیاری را در میان گردشگران و توریستان به خود جلب کرده است.تنگه ای پیچ در پیچ، آبشاری زیبا، چشمه ای زلال و آب های جاری اش آن را به بهشتی با مناظر چشم نواز مبدل کرده است.

دیدنی های سمیرمسمیرم

بی بی سیدان بهترین انتخاب در سفر به اصفهان و شهرستان سمیرم است. در عین این که روستای بی بی سیدان جزوی از جاذبه های سمیرم به شمار میرود، خود به تنهایی آنقدر جاذبه های طبیعی و زیبایی را در بر دارد که میتوان ساعت ها به گردش و تفریح گذراند.با تورجور همراه باش تا با تمامی دیدنی های این روستای بکر آشنا شوی.

 برای مشاهده کامل مقاله بی بی سیدان کلیک کنید

بی بی سیدان کجاست

روستای بی بی سیدانروستای بی بی سیدان

بی بی سیدان اصفهان در جنوب استان اصفهان و با ارتفاع حدود ۲۵۰۰ متری از سطح دریا در شهرستان سیمرم واقع شده است. فاصله سمیرم تا بی بی سیدان حدود ۳۵ کیلومتر میباشد که پس از طی این مسافط، یک فرعی خاکی شیب دار شما را به روستایی رویایی میرساند.
در طول سفر به بی بی سیدان، پیشنهاد میشود به جاذبه های دیگر سمیرم نیز سر بزنید از جمله آبشار سمیرم که بسیار آب و هوای دلنشینی دارد.
منطقه ی بی بی سیدان دارای طبیعتی بکر و خوش آب و هوا است که با وسعت نه چندان بزرگی که دارد، زیبایی های زیبادی را در خود جای داده است و در تمامی فصول سال پذیرای گردشگران بسیاری است.
جالب است بدانید میانگین تعداد گردشگرانی که روزانه به منطقه ی بی بی سیدان سفر میکنند، از ساکنین این روستا بیشتر است. طی آخرین سرشماری انجام شده، تعداد ساکنین این روستا حدود ۱۱۱ نفر میباشد.
حال از این ها گذشته بریم تا گذری داشته باشیم بر زیبایی های روستا و ویژگی های بهشتی آن ها.

 

مقاله جذاب جاهای دیدنی همدان را نیز به رایگان بخوانید



:: برچسب‌ها: جاهای دیدنی همدان , جاهای دیدنی همدان در زمستان , جاهای دیدنی همدان در بهار , جاهای دیدنی همدان در عید , جاهای دیدنی همدان در پاییز , جاهای دیدنی همدان غارعلیصدر , جاهای دیدنی همدان غار علیصدر , جاهای دیدنی همدان گنجنامه , جاهای دیدنی همدان گنج نامه , جاهای دیدنی همدان تورجور , تورجور ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Elham.g
بهشت گمشده فارس

از سایت تورجور دیدن کنید

در ۴۰ کیلومتری شمال شیراز، شهرستانی با قدمت دیرین باستان ایران با نام مرودشت قراردارد که مجموعه تخت جمشید را در خود از زمان دیرین جای داده و منطقه ی بینظیر و چشم گیری مشهور به بهشت گمشده فارس در آن وجود دارد.در این بین و از دیدنی های این شهرستان بسیار خوش آب و هوا و زیبا، مکانی دیدنی وجود دارد که نظر همگان را به خود جلب کرده است.

مرودشتمرودشت

در بخش کامفیروز شهرستان مرودشت، منطقه ای بسیار خوش آب و هوا، ییلاقی و با طبیعتی بسیار چشم نواز وجود دارد. این منطقه به بهشت گمشده فارس شهرت دارد.

منطقه تنگ بستانک که به بهشت گمشده فارس شناخته میشود، منطقه ای محافظت شده با وسعتی حدود ۱۵ هزار هکتار میباشد و همین امر سبب شده تا زیبایی های این منطقه، وسیع بوده باشد. منطقه ای سرسبز که در مسیر رفتن به این منطقه، با زیبایی هایش آشنا خواهید شد. در مسیر به تنگ بستانک، شما میبایست از روستاهای بسیار زیبا و دیدنی عبورکنید.
مدتی بعد به کوچه باغ ها و باغات بسیار سرسبزش میرسید و عبور از آن ها شما را به وجد می آورد. تکه ای دنیا که هرآنچه پیش میروید، زیبایی های طبیعتش بیشتر و بیشتر خود نمایی میکنند.

 

برای مشاهده کامل مقاله بهشت گمشده ی فارس کلیک کنید.

تنگ بستانکتنگ بستانک

حال که به خود منطقه تنگ بستانک رسیده ای، تمامی آنچه در یک قاب میبینی را نمیتوان وصف کرد. تا چشم کار میکند پوشش سبز گیاهان و درختان جنگل، منابع آب و چشمه های کوچک جاری و کوهستانی بودن این منطقه همگی دست در دست هم داده اند تا یک بهشت را برای شما به ارمغان بیاورند.
حال شاید دانسته باشید که چه دلیلی در پس نام گذاری این منطقه است. از اواخر دهه ۶۰، گردشگران و توریستان بسیاری به سوی این منطقه کشیده شدند و هر ساله این روند رو به رشد است.

زیبایی های این منطقه سبب شد که گردشگران و بومیان اطراف این منطقه که علاقه زیادی به تنگ بستانک داشتند، آن را بهشت گمشده فارس بنامند.
حال که با این منطقه بکر با طبیعت کم نظیرش آشنا شدیم، بهتر است بدانیم که چطور از آن میتوان نهایت لذت را برد. پس با تیم طبیعت گردی اصفهان همراه باشید.

 

از مقاله جاهای دیدنی اذربایجان شرقی نیز دیدن کنید.



:: برچسب‌ها: بهشت گمشده فارس+دیدنی های فارس+بهشت گمشده+جاهای دیدنی آذربایجان شرقی+تبریز+تورجور ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 خرداد 1398 | نظرات ()